Menu
Obec Rozhraní
Rozhraní

Výluky a změny v jízdních řádech v Pardubickém kraji od 6. 4. 2021

Od 6. dubna 2021 dojde k velkým změnám nejen v železniční dopravě. V Pardubickém kraji totiž dojde v letech 2021 – 2023 k rozsáhlým modernizacím železničních tratí. S ohledem na omezení propustnosti tratí dojde k zásadním změnám v jízdních řádech, které se dotknou také regionální dopravy

Už od loňského podzimu modernizuje Správa železnic železniční uzel Pardubice. Stavební práce zatím provoz významněji neomezují, to ale přestane platit od jara letošního roku. Od 6. dubna 2021 bude omezen provoz přes železniční stanici Pardubice hl.n. z důvodu provádění úprav na zabezpečovacím zařízení. O měsíc později se rozeběhne přestavba úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, kde bude v letošním roce pouze jednokolejný provoz. V dalším asi roce a půl bude provoz částečně obnoven do dvoukolejného (díky zřízení odbočky u Bezpráví), ovšem vlaky zde budou projíždět sníženou rychlostí. Vlaků tak projede v tomto úseku méně než nyní.

Od začátku dubna tak začne na dobu zhruba dvou let platit zcela odlišný jízdní řád. V dálkové dopravě až na drobné výjimky nebudou přes Pardubice jezdit vlaky linky Ex3, tedy railjety Praha – Brno – Vídeň – Graz a EuroCity Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Pro spojení východních Čech s Brnem zůstane zachována pouze linka R19 Praha – Česká Třebová – Brno ve dvouhodinovém intervalu, ovšem v posunutých časových polohách. U vlaků linky Ex1 Praha – Olomouc – Ostrava, Ex2 Praha – Olomouc – Púchov a R18 Praha – Olomouc – Luhačovice dojde k úpravám časových poloh především v úseku Praha – Česká Třebová. U expresů Praha – Ostrava se rozšíří zastavování o stanici Choceň, kde budou zajištěny výhodné přípoje na Vysoké Mýto.

K úpravám jízdních řádů bylo třeba přistoupit i v regionální dopravě, aby zůstaly zachovány přestupní vazby.  Změny se budou týkat nejen hlavní trati Kolín – Pardubice – Česká Třebová – Letovice, ale také přípojných tratí z Přelouče do Heřmanova Městce, z Moravan do Chrudimi a Holic, z Chocně do Vysokého Mýta a Litomyšle a ze Svitav do Žďárce u Skutče.

Trať 260 Česká Třebová – Letovice (– Brno)

  • V návaznosti na časové posuny rychlíků linky R19, které se nově budou ve Svitavách potkávat každou lichou hodinu okolo 40. minuty, a odklonění naprosté většiny vlaků railjet a EuroCity z této trati bylo nutné mírně upravit polohy osobních a spěšných vlaků. Asi největší novinkou bude pozdější večerní spojení mezi Letovicemi a Českou Třebovou. Nově pojede vlak 4780 v pracovní dny a sobotu z Letovic ve 21:07 a do České Třebové přijede ve 21:54. Ke zlepšení přípojových návazností v České Třebové dojde díky uspíšení několika vlaků mezi Svitavami a Českou Třebovou. Konkrétně Os 4770 pojede nově ze Svitav už v 6:58, projede zastávky Svitavy-Lačnov a Semanín a do České Třebové přijede už v 7:10, čímž zde bude zajištěn přípoj na Slovácký expres směrem na Pardubice a Prahu. Obdobně bude uspíšen odpolední Sp 1752, který odjede ze Svitav už ve 14:58 a do České Třebové přijede v 15:10, čímž zde opět získá přípoj na Slovácký expres směr Pardubice a Praha. A do třetice bude stejný přípoj zajištěn od Sp 1756, a to díky příjezdu do České Třebové v 19:10.

Přílohy

260 Česká Třebová - Brno od 6. dubna

Ceska_Trebova___Brno.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 596,33 kB
Datum vložení: 1. 4. 2021 22:18

Obec

Svoz odpadů

Červen 2024
Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3
4 5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Aktuální teplota

18.6.2024 02:06

Aktuální teplota:

17.5 °C

Vlhkost:

85.8 %

Rosný bod:

15.1 °C

Tísňová volání

Podcast Pardubického kraje

Podcast

Pardubický kraj pro rodinu

Pro rodinu